onsdag 7. mars 2012

Frøene har begynt å spire og blir etterhvert store...

Allerede i februar sådde jeg de første spirene, som bl.a var tomat, pelargonia, stemor,petunia og blomkål og brokkoli (som jeg egentlig kunne ventet med,men var så nyskjerrig)
Alle frøene spirte relativt fort,unntatt pelargoniaen. Jeg ventet og ventet i spenning. Dette var nemlig første gang jeg sådde pelargonia,og jeg hadde hørt at dette var en enkel plante og så, og man lyktes nesten alltid. Etter ca 3 uker,tok jeg opp frøene og puttet de i torvbriketter istedet. Nå måtte de da spire.Men neida, de lot vente på seg.
I en bok jeg har lånt på biblioteket,sto det litt om denne planten. At om frøet lot vente på seg kunne man ta det opp å file litt på det med en neglfil,for så å putte det tilbake i jorda. Vel... i går prøvde jeg dette. Pelargonier frø er jo ganske så dyrt,så hadde jo lyst å få til dette. Jeg prøvde meg kun på 2 frø. Var redd for å ødelegge de. Men du store alpakka... i dag tidlig hadde jammen meg dette frøet begynt å spire. Du kan tro jeg jublet. Hurra...Jippi!!! Nå ble prosedyren gjennomført på de resterende 8 frøene. Så gleder meg til å se de spire også. Heier på dem iallefall.

                                                 Pelargoniafrøet som strekker seg mot lyset


Ingen kommentarer:

Ser dere noe?

Ser dere noe?
Ha store tanker for det barnet du oppdrar. La ikke håpløsheten få overtaket på deg pga en feil som du ikke kan gjøre noe med. Du kan bare hindre at det gjentar seg ved å benytte visdom og disiplin. "T.D.JAKES"