søndag 27. mai 2012

Sommervarme

For en deilig pinse. Sydenvarme over så mange dager er helt fantastisk. Tenk og kunne hatt det i flere uker til. Blomster og planter har virkelig kommet seg. T.o.m buskrosen min og 2 stilkroser + hurdalsrosene har skutt roseknopper. Tenk om varmen kunne fortsette...da ville de kanskje stått i blomst om ikke alt for lenge. :)

Denne fine blomsterkassa/opphenget fant jeg på plantasjen til 79,- og måtte bare kjøpe den. Syns den passet så fint her på gelenderet. Oppi har jeg plantet en dobbel Petunia på hver side , stemor,dufterter,En rød pelargonia i midten og sådd noen brudeslør som spirer,men ikke synes enda.
Alt er frøsådd. T.o.m Pelargonien. Den er jeg litt stolt av. Klarte å få til 8 stk. Har hørt at det var så vanskelig. Men gikk veldig greit. Venter spent på blomster.

Selvsådd brudeslør. Denne er så vakker at jeg kjøpte en pose til som jeg har strødd i kasser og krukker. De spirer såvidt allerede,og jg håper på kraftig og fine blomster etterhvert.


Denne vil jeg satse mer på neste år. Prøve å ta masse frø og frøså den mellom rosene. Det må jo være lekkert.

Dahlia sommergeorginer har jeg sådd mange av. Jeg sliter faktisk med å få plantet ut alle. Har igjen ca 15 stk. Men de er jo så vakre. Gleder meg til de står i full blomst. Dette er en av de.


Dronning Ingrid - Pelargonium - blomstrer så vakkert.



Epletreet i full blomst. Det gikk fort fra knopper til blomstring denne uken. Og nå, 1 dag etter at bildet ble tatt blåses blader ned på bakken alt. Det går fort med denne blomstringen,men du verden så vakkert. Ønsker meg et prydtre som kan blomstre en 2-3 uker :/


Med dette ønsker jeg dere alle en fortsatt God Pinse :)


2 kommentarer:

primula sa...

Så deilig med sydenvarme i pinsen! Her er det 5 grader, vind og regn/sluddbyger. Da er det godt å ha et drivhus å varme seg i.
Du har fått fram mange fine planter. Ja, drivhus er fint å ha når man er glad i det som vokser. Jeg sådde også pelargonier i vår. Av fire frø spirte bare ett. Dårlige frø, tror nå jeg!
Ha ei fortsatt fin pinsehelg!

Hage og Foto entusiast sa...

Vel..jeg skal innrømme at ingen av mine spirte på starten. Jeg gikk og ventet nesten 1 mnd uten at noe skjedde,men så leste jeg om et tips hvor man kan ta opp frøene og file litt på de m ei fil. Dette gjorde jeg, og da spirte 8 av 10 frø gangske så fort. :D

Ser dere noe?

Ser dere noe?
Ha store tanker for det barnet du oppdrar. La ikke håpløsheten få overtaket på deg pga en feil som du ikke kan gjøre noe med. Du kan bare hindre at det gjentar seg ved å benytte visdom og disiplin. "T.D.JAKES"