fredag 13. april 2012

Endelig flere hyller i drivhuset + vårens første potterose

Ja da har jeg endelig fått 2 store hyller til i drivhuset. Disse er nesten fyllt opp alt,så spørs om jeg trenger enda en slik en. :D Det hjelper stort med en varmeovn. Er spent på strømregninga,for har ikke hatt varme i drivhuset før.

Her vokser det og gror. Sommergeorginene har blitt store,og jeg venter på blomstene... I går morges fant jeg bitte bitte små larver som spiste bladene. Tok de jeg fant med fingrene,men det var nesten en eller to på hver eneste plante. Ikke bra. Men har vært litt spent på klimaet inne i drivhuset nå som det har regnet endel. Det blir så fuktig da,og i tillegg samler det seg vann over bakkenivå,så må trolig drenere skikkelig rundt drivhuset i vår.

Dro en tur på det lokale Hageland, og fikk tips om å bruke maurpulver. Hun sa at en kunde hadde brukt det i mange år og ikke vært plaget med skadedyr. Det måtte bare ikke brukes på spiselige planter.
Vel....jeg strødde bitte litt på hver plante, og har i dag ikke sett noen larver. Får håpe det gjør susen.








Ingen kommentarer:

Ser dere noe?

Ser dere noe?
Ha store tanker for det barnet du oppdrar. La ikke håpløsheten få overtaket på deg pga en feil som du ikke kan gjøre noe med. Du kan bare hindre at det gjentar seg ved å benytte visdom og disiplin. "T.D.JAKES"